Właściciele nieruchomości będą zobowiązani do okazania urzędnikom dokumentów potwierdzających regularny wywóz nieczystości. Brak odpowiednich dokumentów może skutkować
nałożeniem kar finansowych. Podczas tych kontroli właściciele posesji na terenie Sulmierzyc będą musieli przedstawić urzędnikom rachunki oraz umowy potwierdzające regularność
wywozu nieczystości ciekłych przez legalnie działające przedsiębiorstwa. Urząd Miejski w Sulmierzycach poinformował, że kontrole będą prowadzone etapami. Na początku właściciele
nieruchomości zostaną wezwani do przedstawienia odpowiedniej dokumentacji w urzędzie miejskim. Wymagane dokumenty obejmują:
- Umowy z przedsiębiorstwami posiadającymi zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, osadników oraz transport nieczystości ciekłych. Właściciele, którzy nie mają takich
umów, będą zobowiązani do ich zawarcia.
- Rachunki oraz faktury VAT potwierdzające regularność wywozu nieczystości ciekłych. Ostatnią fakturę za zużycie wody, w przypadku istnienia szamba na nieruchomości (ilość wywożonych
nieczystości ciekłych powinna odpowiadać ilości pobranej wody).