W czasach cyfrowej rewolucji aż 88 proc. Polaków korzystających z internetu decyduje się na robienie zakupów w sieci.
To kupujemy najchętniej
Jak wynika z raportu „Polaków portfel własny: Polacy w sieci” – badaniu zrealizowanemu na zlecenie Santander Consumer Banku – aż 49 proc. kupujących online Polaków, mając wybór, woli zamawiać ubrania i buty przez internet, zamiast iść po nie do galerii handlowej.
Przez internet chętnie kupujemy również kosmetyki (35 proc.), a nieco rzadziej elektronikę (29 proc.). Mniej entuzjazmu widać w kategorii leków i suplementów diety (23 proc.) oraz sprzętu RTV i AGD (22 proc.).
Najmniej popularna jest biżuteria. Tylko 6 proc. respondentów zamawia ją online.
To wolą panie
Interesujące różnice pojawiają się, gdy przyjrzymy się preferencjom zakupowym w kontekście płci.
Okazuje się, że w zakupach online kobiety częściej skłaniają się ku modzie i produktom z branży beauty. Aż 73 proc. Polek przez internet kupuje ubrania lub buty, a 53 proc. kosmetyki. W przypadku mężczyzn jest to odpowiednio 44 i 14 proc.
Cenimy wygodę
Za co cenimy zakupy przez internet? Głównie za wygodę, nieskrępowaną granicami geograficznymi ani porą dnia. Ale nie tylko.
Większość klientów online przyznaje, że chętnie kupuje ubrania i buty przez internet, ponieważ ceni możliwość bezproblemowego zwrotu towaru.
Żywność kupujemy tradycyjnie
Mimo wygody związanej z zakupami przez internet na razie nie jesteśmy przekonani do kupowania przez internet artykułów spożywczych.
Co dziewiąty respondent z grupy, która robi zakupy online, odpowiedział, że artykuły spożywcze częściej kupuje w tradycyjny sposób.