Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Aby zacząć sprzedawać, potrzebni są klienci. Tych zaś można zdobyć poprzez umiejętny marketing internetowy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, możemy tak dopasować własną stronę, by lepiej odpowiadała na ich potrzeby. Ulepszenie struktury, czytelności i użyteczności niesie za sobą wyniki w postaci lepszych pozycji, a także zwiększenia ruchu.
Jak wygląda proces pozycjonowania w praktyce?
Specjalista rozpoczyna pracę od dialogu z klientem. Poznaje jego oczekiwania i cele biznesowe, merytorycznie nakreśla sposób współpracy. Następnie przechodzi do analizy serwisu. Na pozycjonowanie może mieć wpływ historia domeny, dotychczasowe metody linkowania, a nawet to, jakie strony hostowane są na tym samym serwerze. Wszystkie te czynniki należy sprawdzić, zanim specjalista przejdzie do kolejnego kroku. Jeśli okaże się, że domena ma złą historię, żadne wysiłki optymalizacyjne nie przyniosą rezultatu!
Następnie specjalista przechodzi do przygotowania rekomendacji. Podstrony serwisu zostają nasycone słowami kluczowymi i uporządkowane w czytelnej strukturze. Wszelkie błędy techniczne – na przykład brak wersji mobilnej – również powinny zostać naprawione. Zalecenia optymalizacyjne to dokument nakreślający zakres i liczbę zmian potrzebnych do osiągnięcia wyników. Stanowią logiczną całość – tylko ich pełne wprowadzenie umożliwi postęp i poprawę pozycji.
Agencje SEO często oferują w pakiecie swoich usług nasycenie serwisu treścią oraz własne wdrożenia. Dzięki temu klienci nie muszą szukać dodatkowych wykonawców takich zleceń. Wszystkie najważniejsze potrzeby serwisu zaspokajane są w ramach miesięcznego abonamentu. Zespół specjalistów dba o to, by rekomendacje zostały wdrożone z dbałością o szczegóły oraz spójność wizualną. Z kolei dobre teksty pisane przez copywriterów nie tylko przyczynią się do zwiększenia pozycji, ale także przyciągną użytkowników zainteresowanych ofertą.
Po zakończeniu wdrożeń nie można się zatrzymywać. Aby utrzymać i jeszcze ulepszyć wyniki, należy ciągle pracować nad stroną. Dzięki współpracy z agencją SEO proces będzie niemal nieodczuwalny dla przedsiębiorcy. Jeśli chodzi o pozycjonowanie Artefakt świadczy wszystkie najważniejsze usługi marketingowe, które przekładają się na świetne pozycje.
Korzyści płynące z marketingu internetowego
Na tych, którzy zdecydują się podjąć stałą współpracę z agencją, czeka duży zysk. Dosłownie! Proces pozycjonowania w dłuższej perspektywie przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Użytkownicy wchodzący na stronę spędzają na niej więcej czasu, przeglądając ofertę. Zwiększa się szansa, że dokonają zakupu i powrócą do sklepu w przyszłości. Dobra optymalizacja sprawia, że klienci bardziej ufają marce i są skłonni do zawarcia transakcji. Przy okazji, strona może cieszyć się nienagannym stanem technicznym dzięki regularnemu monitoringowi. Jeśli specjalista zauważy coś niepokojącego, natychmiast skontaktuje się z właścicielem i podejmie właściwe kroki.
Pozycjonowanie to długotrwały proces, jednak jeśli powierzymy go zaufanej agencji SEO, możemy zyskać znacznie więcej niż wysokie pozycje.
*Artykuł sponsorowany przygotowany we współpracy z Artefakt.pl