4 marca bieżącego roku mieszkanka gminy Śrem otrzymała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Na wyświetlaczu jej telefonu pojawiła się informacja wskazująca na to, że faktycznie ktoś z banku do niej dzwoni. Telefonujący poinformował, że ktoś podjął próbę wypłaty środków z jej rachunku bankowego. Dodatkowo powiedział zgłaszającej, że na jej konto zostały wpłacone skradzione pieniądze, a w związku z tym stała się tzw. "słupem". Mężczyzna sugerował, że konieczne jest podjęcie działań w celu uniknięcia popełnienia przestępstwa.
- mówi podinspektor Ewa Kasińska, z KPP Śrem.
Spoofing nie jest nową metodą oszustwa, ale nie jest ono tak często stosowane, jak popularne metody "na wnuczka" czy "na policjanta". W związku z tym, nie są to przypadki często nagłaśniane. Dlatego warto wiedzieć, że taka forma oszustwa istnieje.
Na czym ono dokładnie polega i jak zminimalizować ryzyko oszustwa. Oddajmy raz jeszcze głos podinspektor Ewie Kasińskiej.
Stosując się do powyższej rady, z pewnością zminimalizujemy ryzyko utraty środków finansowych zgromadzonych na koncie, czy też utraty danych.