Co więcej i milenialsi (osoby urodzone w latach 1981-1995), i pokolenie Z (1996-2010) robią to regularnie – wynika z badania przeprowadzone przez PayPal na zlecenie SW Research.
Media społecznościowe źródłem wiedzy
Zakupy online – jak pokazało badanie – są jedną z najpopularniejszych aktywności w sieci dla tych grup wiekowych. Przy czym milenialsi są bardziej skłonni do wielokrotnych zakupów. W kwietniu tego roku na zakupy online wydali średnio 1008 złotych, o 200 zł więcej niż pokolenie Z.
Prawie 60 proc. osób urodzonych po 1981 roku, które kupują online, zanim podejmie decyzję „co”, najpierw buszuje w mediach społecznościowych. Tam szukają inspiracji, podpowiedzi, informacji.
– Ludzie spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych, czy nam się to podoba, czy nie – komentuje Efi Dahan, dyrektor generalny na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael w PayPal.
I dodaje: – I jak pokazują wyniki naszego ostatniego badania, większość respondentów wykorzystuje je do wyszukiwania produktów przed dokonaniem zakupu.
Kłopot w tym, że szybko mogą porzucić koszyk zakupowy. Wystarczy, że nie będą mieli do dyspozycji preferowanej metody płatności. To jeden z powodów dla 31 proc. pokolenia Z i 27 proc. milenialsów.
Co najchętniej kupują?
Najpopularniejszymi produktami, które kupują online, są:
- odzież,
- obuwie i akcesoria,
- kosmetyki i produkty higieniczne,
- urządzenia elektroniczne,
- subskrypcje,
- jedzenie z dostawą do domu.
Większość zakupów jest finalizowana za pomocą smartfonów.
Jak pokazało badanie, pokolenie Z częściej sięga po subskrypcje serwisów streamingowych i bilety na podróże i jest bardziej impulsywne w zakupach.
Milenialsi częściej kupują meble, elementy wystroju wnętrz i zabawki. Również większy odsetek milenialsów preferuje zakupy na polskich platformach sprzedażowych.