Trudno sobie wyobrazić dużą firmę bez księgowej. Z kolei przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą często sami zajmują się księgowością w swoim biznesie. Czy to dobry pomysł? Przekonaj się, dlaczego warto zlecić prowadzenie księgowości specjalistom.
Samodzielne prowadzenie księgowości nawet w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej to duże wyzwanie. Przedsiębiorcy nie narzekają na brak i nie zawsze mają czas, by osobiście dokonywać rozliczeń podatkowych i pilnować terminów.
Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców woli wpisać w wyszukiwarkę: księgowość Poznań i zgłosić się do wybranego biura rachunkowego lub księgowej niż samemu zajmować się uzupełnianiem ksiąg rachunkowych. Poznaj zalety wynikające z powierzenia księgowości profesjonalistom.
Oszczędność czasu
Nawet jeśli przedsiębiorca prowadzi tzw. małą księgowość, czyli uzupełnia Księgę Przychodów i Rozchodów lub wybiera rozliczenia w formie ryczałtu, to zajmowanie się tym pochłania mnóstwo energii i czasu. Mowa tu nie tylko o czasie poświęconym na wypełnianie odpowiednich dokumentów, ale również o długich godzinach, które trzeba poświęcić na naukę podstaw księgowości.
Poszczególne przepisy prawa podatkowego często się zmieniają. W związku z tym prowadząc księgowość samodzielnie, przedsiębiorca musi nie tylko wypełniać księgi rachunkowe i dotrzymywać terminów, ale również śledzić zmiany w prawie.
Oszczędność pieniędzy
Choć zatrudnienie dodatkowej osoby do pomocy w firmie kojarzy się raczej z wydatkami niż z oszczędnościami, to w przypadku księgowości zwrócenie się do specjalistów może uchronić przed stratą pieniędzy. Po pierwsze dlatego że wykwalifikowana księgowa podpowie, z jakich ulg podatkowych można skorzystać.
Poza tym nieumiejętne prowadzenie księgowości swojej firmy może doprowadzić do tego, że Urząd Skarbowy nałoży na przedsiębiorcę karę porządkową. Łatwo tego uniknąć, zatrudniając profesjonalistów.
Bezcenny spokój
Samodzielne prowadzenie księgowości może przysparzać dodatkowego stresu. Obawy przed popełnieniem błędu w obliczeniach czy niedotrzymaniem ważnych terminów mogą spędzać sen z powiek. Decydując się na outsourcing księgowości minimalizujesz ryzyko pomyłek i wynikających z nich kłopotów.
Outsourcing księgowości w Poznaniu. Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?
Wybierając biuro rachunkowe do prowadzenia księgowości swojej firmy, warto sprawdzić, czy pracownicy posiadają odpowiednie certyfikaty, a ich kwalifikacje potwierdzają zaświadczenia o odbytych szkoleniach.
Polecamy również zapoznać się z referencjami biura rachunkowego oraz poczytać opinie w internecie. Biuro, które może pochwalić się referencjami od różnych firm, jest zdecydowanie warte wyboru.
Od 2004 roku każde biuro rachunkowe ma obowiązek wykupić polisę od odpowiedzialności cywilnej. Warto zainteresować się wysokością polisy w danym biurze podatkowym, ponieważ od tego zależy, czy będzie można pokryć z niej straty wynikające z ewentualnych błędów.
*Artykuł sponsorowany