"To projekt na lata" - mówi dyrektor zarządzający i właściciel rozgłośni Tomasz Goclik.
Radio Września staje się Radiem Warta. To ewolucja czy rewolucja?
- Zdecydowanie ewolucja, gdyby tak nie było to Września przestałaby być częścią tego projektu, w istocie wciąż jest kluczowym miastem tej rozgłośni.
A inne miasta?
- Nie jest tajemnicą, że gramy już m.in. w Jarocinie, Śremie, Środzie Wielkopolskiej czy Słupcy. Już niebawem obecni będziemy także w eterze w innych miastach województwa. Bardzo nas to cieszy.
Czy Radio Warta będzie warte słuchania jeszcze bardziej czy może bardziej warte poznania? Skąd ta nazwa?
- Ta nazwa ma identyfikować, mówiąc szczerze, słysząc nazwę Radio Warta wiem, że jest stąd, z Wielkopolski, że w okolicach nadawania zawsze gdzieś widać rzekę Warta, że jest to "coś" nieprzemijającego w naszej świadomości; mającego fajne skojarzenia. "Warta" jest stricte związana z nami wszystkimi.
Zdecydowanie będzie to radio warte zarówno słuchania jak i poznania, z tą tylko różnicą że będzie nas więcej. Mam nadzieję, że Września będzie dumna!
Radio to muzyka, rozrywka i lokalność. Do tej pory to co najbardziej wyróżniało Radio Września od innych stacji w regionie to lokalność - czy są w planach konkretne zmiany z tym związane? A może powstanie inna ramówka?
- Wiele rzeczy się nie zmieni, pozostajemy tak samo lokalni jak do tej pory, z tym że chcemy rozszerzyć lokalności o kolejne obszary, multiplikować je. To bardzo ważne w kontekście integracji społeczeństw (które i tak już z racji bliskości są od siebie bardzo zależne), realizacji wspólnych projektów na szczeblach lokalnych i regionalnych.
Złośliwi powiedzą że radio się sprzedało...
- Nie dziwi mnie to, bo wielokrotnie podczas tych ponad 7 lat (odkąd powstało radio) pojawiały się takie głosy.
My powtarzamy zawsze to samo. Nie sprzedajemy się! To projekt na lata! Dlatego rozwijamy się nieustannie, próbujemy robić co w naszej mocy, żeby być z naszymi słuchaczami jak najdłużej - do końca świata i jeszcze dłużej.
Pamiętajmy, że my nie jesteśmy radiem publicznym (nie jesteśmy finansowani ze środków budżetu państwa) i z zasady jest nam dużo trudniej, mówiąc krótko, musimy sobie radzić sami. Dlatego też Radio Warta musi być projektem komercyjnym, reprezentować jak najszerszego odbiorcę, z elementami niszowymi, na co się nie zamykamy...(red.)
cdn...